Zendesk publicerar rapport om de senaste trenderna inom CX

Dagens konsumenter förväntar sig AI-drivna interaktioner i alla aspekter av sin upplevelse. Efter att ha tillfrågat 10 000 konsumenter och företagsrepresentanter från 22 länder, listar Zendesk nu de fem ledande branschtrenderna i en rapport så att du kan vara redo för vad som händer härnäst inom CX.

De fem trenderna i korthet:
1. Drivna av framgångarna med AI-copilot tävlar företagen nu om att anta helt autonoma tjänster för interaktioner på nästa nivå.

2. Konsumenternas förtroende för AI-agenter är helt beroende av hur engagerande, vänliga och människolika dessa agenter är.

3. Populariteten gällande personlig AI-assistans får företagen att börja förbereda sig för en framtid där AI-assistenterna tar ledningen.

4. Voice AI kommer med sina naturliga språkfunktioner hjälpa konsumenter att känna sig hörda över alla kontaktytor.

5. I en värld av AI-drivna upplevelser kommer personalisering ge kundlojalitet som aldrig förr.

Här kan du ladda ned den fullständiga rapporten och läsa mer om de 5 trenderna.

Missa heller inte detta onlineevent den 28 januari: CX Trends - Transform your CX with human-centric AI

 
 
Nästa
Nästa

Freshworks lanserar en lättanvänd AI-agent som förbättrar kund- och medarbetarupplevelsen