Kombinera generativ AI med konventionella AI-typer för att förbättra er EX och CX

Användningen av generativ AI har spridit sig snabbare än någon annan teknik i historien, inklusive Internet och persondatorer. Många företag använder idag generativ AI i testfas eller begränsad produktion, och 25 % har implementerat den fullt ut i stor skala.

Men generativ AI utgör också en risk genom att man förbiser andra typer av mer traditionell AI som ofta är bättre lämpade för specifika uppgifter eller jobb.

I sin senaste artikel tar Freshworks chefredaktör Laura Rich därför en titt på några av dessa redan existerande AI-applikationer, identifierar deras användningsfall inom två kärnområden – medarbetarupplevelse och kundupplevelse – och förklarar deras senaste möjligheter och funktioner.

Ta del av artikeln i sin helhet här

Föregående
Föregående

Freshworks publicerar global studie som visar hur aktiva CIO:er kan driva innovation genom ITSM

Nästa
Nästa

Zendesk publicerar rapport om de senaste trenderna inom CX