Freshworks publicerar global studie som visar hur aktiva CIO:er kan driva innovation genom ITSM

Freshworks senaste rapport, ”The Service Management Advantage: Helping CIOs Turn IT into a Strategic Powerhouse”, är framtagen i samarbete med Harvard Business Review och ger insikter från 225 globala beslutshavare inom IT-branschen.

Rapporten visar att CIO:er som lyckas leverera effektiv servicehantering även lyfter sin roll från en underhållande och förvaltande funktion till att i stället driva innovation. Den visar vidare att många organisationer kämpar med ITSM, och endast 22 % av de tillfrågade säger att deras organisation tillhandahåller ITSM på ett mycket effektivt sätt. Interna silos, begränsade resurser och föråldrade metoder är ofta stora hinder för framsteg.

Genom att förbättra er ITSM kan ni snabbt uppnå smidighet, ökad innovation och högre användarnöjdhet.
Det skapar också en bättremedarbetarupplevelse, vilket ytterligare ökar organisationens prestanda.


För mer information och undersökningsresultat, ladda ned hela rapporten via formuläret nedan.

 
Nästa
Nästa

Kombinera generativ AI med konventionella AI-typer för att förbättra er EX och CX