Onboarding & Implementation för HaloITSM

Implementationsfasen för alla IT- eller Enterprise Service Management-system är avgörande för er organisations långsiktiga framgång. Att implementera nya verktyg och processer kan kännas skrämmande, vilket är anledningen till att pålitliga och erfarna partners är ovärderliga. På Synerity är vi experter på Onboarding och implementationer och ger omfattande stöd för att hjälpa er att uppnå önskade resultat. Vi erbjuder en beprövad modell för onboarding-projekt som säkerställer en kontrollerad och effektiv process från början till slut, och skräddarsyr vårt tillvägagångssätt för att sömlöst anpassa sig till era specifika affärsmål.

Vårt erfarna team lägger stor vikt vid de aktiviteter som skapar mest värde för er organisation, med fokus på konfiguration, utbildning och implementations-strategier för att säkerställa en smidig utrullning. Med vår vägledning kommer ni snabbt att ta er till mållinjen och vidare, och komma igång med ett ITSM-system som ger förbättrade användarupplevelser och driver långsiktig tillväxt.

 

Tjänstens syfte och mål:

1. Etablera bästa praxis för IT-processer med HaloITSM: Synerity hjälper till att implementera ITIL-anpassade processer som effektiviserar er incidenthantering, problem management, change enablement, service requests och mer.

2. Optimera leveransen av IT-tjänster: Syneritys mål är att förbättra kvalitén på era IT-tjänster, med Halo ITSM som leder till större effektivitet och användarnöjdhet med systemet.

3. Öka IT-synligheten och kontrollen: Synerity strävar efter att tillhandahålla effektiva verktyg och dashboards, vilket möjliggör datadrivet IT-beslutsfattande och proaktiv ledning och styrning.

4. Anpassa HaloITSM till affärsmålen: Synerity arbetar för att säkerställa att er HaloITSM-implementation stöder erabredare affärsmål, oavsett om det rör kostnadsminskning, användarupplevelse eller förbättrad kundupplevelse.

 

Tjänsteformat och Scope:

Här nedan följer några exempel på aktiviteter som skulle kunna ingå i ett implementations-projekt. Slutlig beskrivning av omfattning, ansvar, aktiviteter och Go-livedetaljer kommer att beslutas vid projektinitiering av vårt erfarna implementations-team, tillsammans med era representanter och intressenter.

Projektstart och lösningsintroduktion: Projektlansering, beskrivning av mål och introduktion av er HaloITSM-lösning för intressenter.

Etablering av virtuella datorer, VPN-installation, implementation av HaloITSM-miljö test och produktion: Konfigurera virtuella maskiner, konfigurera säker VPN och distribuera er HaloITSM-lösning i test- och produktionsmiljöer.

AD och Exchange workshop, definition och implementation: Workshop för att definiera integrationsbehov, följt av att konfigurera integrationen av Active Directory och Exchange med er HaloITSM-lösning.

Processdefinition (incident, service requests, inkl. självbetjäningsportal): Definition av processer för hantering av incidenter och tjänsteförfrågningar, tillsammans med utformningen av självbetjäningsportalen för slutanvändare.

Implementation (incident, service requests, inkl. självbetjäningsportal): Konfigurera processerna och självbetjäningsportalen i er HaloITSM-lösning.

Implementation (Asset Management (CMDB) och Intune & SCCM-gränssnitt): Tekniskt konfigurera integrationen mellan CMDB, Intune och SCCM för sömlöst datautbyte.

Användartester: UAT av lösningen innan den tas i drift.

Processdefinition (Problem, Knowledge Management): Beskriver processer för proaktiv Problem Management och skapar en kunskapsbas för IT och slutanvändare.

Implementation (Problem, Knowledge Management): Konfigurera arbetsflöden för Problem- och Knowledge management i er Halo ITSM-lösning.

Processdefinition (Change Enablement): Definiera processer för kontrollerad Change Management för att minimera störningar och säkerställa kontinuerlig drift.

Implementation (Change Enablement): Konfigurera Change Management i er Halo ITSM-lösning, inklusive godkännanden och konsekvensbedömningar.

Utbildning för slutanvändare: Utbilda slutanvändare i hur man använder ert HaloITSM-system, inklusive att skicka in beställningar, förfrågningar och använda självbetjäningsportalen.

Go Live-aktiviteter och Early Life Support-period: Lansering av er HaloITSM-lösning i produktion, inklusive eventuell datamigrering, slutlig installation och support efter Go-Live.

Administratörsutbildningar: Utbildning av IT-administratörer i hur du hanterar och underhåller din HaloITSM-lösning.

 

Vårt erbjudande:

Våra erfarna konsulter kommer att utföra leveransen, med ett team från er organisation som arbetar nära varandra under hela implementations-projektet

Pris: Kontakta oss för mer information och offert.

 
 
 
 

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa just er med onboarding och implementation.

Nästa
Nästa

Ärendemigrering för Freshservice