Behöver ni hjälp med att underhålla och uppdatera er lösning?
En utmaning vid införande av nya IT-lösningar är att för lite fokus läggs på arbetet efter avslutat implementeringsprojekt. Service- och supportlösningar är omfattande system som uppdateras kontinuerligt med ny funktionalitet och nya möjligheter. Den initiala förmågan att ändra, underhålla och uppdatera lösningen försvinner snabbt om man inte kontinuerligt arbetar i lösningen, vilket ofta lätt händer i organisationer med många olika aktiva initiativ. En risk med detta är att lösningen och dess användning successivt försämras, halkar efter och missnöje sprider sig.

Hybrid resursförstärkning med fokus på continual improvement
Saknar ni en nyckelresurs, ex systemförvaltare, eller annan drivande roll vid tjänstledighet, semester eller föräldraledighet? Har er organisation växt eller omorganiserats, och momentum i utvecklingen har avstannat eller pausats? Ny funktionalitet i systemet som inte var tillgänglig vid onboarding? Här kan vi på Synerity stötta er så att ni maximerar värdet ni får ut av systemet.

Vi kan bland annat hjälpa er med:

  • Löpande administration och felsökning.

  • Identifiera behov för, planera och verkställa utbildningar.

  • Identifering och genomförande av ’quick-wins’ och practises.

  • Skapa och driva Roadmap för utveckling av systemet.

  • Presentation av ny funktionalitet och förslag på genomförandeplan.

  • Rådgivning gällande skalning av användande av systemet i organisationen.

Andra scenarion där en Hybridresurs från Synerity kan vara en effektiv lösning:

✓ Man har en ny systemförvaltare och behöver stöttning för att den personen ska växa in i rollen.

✓ Man har implementerat lösningen men utvecklingen av har avstannat, och man behöver en resurs med

kännedom om systemet som kan agera rådgivare och genomförare på de initiativ som inte färdigställts.

✓ Man har många idéer om hur man vill jobba vidare med lösningen men saknar kunskapen och tiden att driva det själv.

✓ Ni har själva implementerat lösningen, och växt snabbt, vilket gör att ni behöver stöttning och hjälp med att realisera värde och nyttja systemet till fullo.

✓ Systemet har inte underhållits på ett önskvärt sätt, och man behöver ta in kompetens för att se över vad som behöver göras och i vilken ordning, för att komma på banan igen.

 

Våra olika prispaket:

Resursförstärkning Small

Riktat till organisationer som är i behov av hjälp i begränsad omfattning, där en eller flera konsulter från Synerity finns på plats, eller arbetar remote ca en halvdag i veckan, och kan hjälpa er med era viktigaste uppgifter i systemet för att stötta er.

Omfattning: 16 timmar per kalendermånad, motsvarande 4 tim per vecka, eller fördelade på ett sätt som passar just er organisation.
Pris: 25 000:- /mån (exkl eventuella resekostnader).
Support: Syneritys supportpaket Silver ingår!

Resursförstärkning Medium

Riktat till organisationer som är i behov av hjälp i begränsad omfattning, där en konsult från Synerity finns på plats, eller arbetar remote ca 1 dag i veckan, och kan hjälpa er med era viktigaste uppgifter i systemet för att stötta er.


Omfattning: 32 timmar per kalendermånad, motsvarande 1 dag per vecka, eller fördelade på ett sätt som passar just er organisation.
Pris: 40 000:- /mån (exkl eventuella resekostnader).
Support: Syneritys supportpaket Silver ingår!

Resursförstärkning Large

Riktat till organisationer som behöver hjälp och stöttning i större utsträckning. Med ca 3 dagar i veckan, på plats/remote kan en konsult eller team från Synerity assistera er organisation med den hjälpen ni behöver för att underhålla och utveckla ert system.

Omfattning: 96 timmar per kalendermånad, motsvarande 3 dagar per vecka, eller fördelade på ett sätt som passar just er organisation.
Pris: 100 000:- /mån (exkl eventuella resekostnader).
Support: Syneritys supportpaket Guld ingår!

 
 
 
 

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa just er!

Föregående
Föregående

ITSM-Processer Assessment

Nästa
Nästa

Roadmap & Strategi