Shift-Left är ett sätt att förflytta IT-organisationens, servicedeskens och IT-supportens kunskap närmare användarna. Grundtanken med Shift Left är ganska enkel: IT-organisationen gör sin kunskap tillgänglig för mindre erfarna kollegor på supporten/Servicedesken och hjälper dem att svara på svårare kundfrågor och när Servicedesken/IT-supporten väl har en bra rutin för kunskapsdelning på plats kan de enkelt flytta sin kunskap ännu längre åt vänster mot kunden. Att erbjuda kunder och användare tillgång till dokumenterade lösningar och hjälpa dem att lösa enkla problem på egen hand är både kostnadseffektivt och ökar värdet i verksamheten.

Öka värdet på din Servicedesk:
Med förbättrad Knowledge Management kommer supportteamet att känna sig mer självsäkra och deras självförtroende kommer att öka genom deras utökade och mer tillgängliga kunskap. Kunden kommer att få mer konsekventa och snabbare svar på sina frågor. Genom att öka hastigheten på svars- och lösningstider kommer kundupplevelsen att förbättras avsevärt, och de kommer fortsätta att kontakta din servicedesk, vilket minskar "mörkertalet" och förbättrar statistiken.

Minska utbildningskostnaden:
Utrusta er Servicedesk med nödvändiga kunskaper och färdigheter för att hantera mer komplexa uppgifter, vilket minskar behovet av kostsamma och tidskrävande utbildningsprogram.

“Lyft” era slutanvändare: Användare/Kunder älskar att lösa sina egna ”problem”. Med Shift Left kan de identifiera och till och med lösa enkla problem med den kunskap som tillhandahålls. En lyckad implementation av självbetjäningsuppgifter kommer att få användare att fortsätta göra det över tid, och inom fler områden.

Minska belastningen på er Servicedesk:
Genom att ha kunskap direkt till hands kan den första kontakten lösa frågor snabbare och färre samtal eskaleras. Detta ökar effektiviteten och minskar kostnaden per ärende, samt ger hela Servicedesken mer tid att arbeta med tekniskt utmanande uppgifter.

Så här ser vår assessmentmodell ut:

Steg 1 - Bedömning av nuvarande tillstånd

• Vår konsult kommer att samarbeta nära er personal för att få en förståelse för er organisation, och era möjligheter att få ut maximalt värde av Shift Left-initiativ.

• Vi kommer att granska era befintliga processer, system och verktyg för att identifiera Shift Left-möjligheter – med fokus på Knowledge Management, Självbetjäningsportal, samt automationsmöjligheter.

• Vår konsult intervjuar och studerar relevanta intressenter för att hitta eventuella pain-points, möjligheter och mål med stort värde för er organisation.

Steg 2 - Utveckling av strategi

• Utrustade med insikterna som samlades in under Steg 1 kommer vår konsult att tillsammans med er arbeta fram en strategi som tar itu med era unika utmaningar.

• Vi kommer att identifiera nyckelinitiativ, processer och de bästa möjligheterna för er att få ut maximalt värde genom Shift Left.

• Vid slutet av arbetet kommer Synerity att leverera en rapport innehållande en övergripande strategi, rekommendationer för förbättringar, och en övergripande implementations- och tidplan.

• Vill ni efter insatsen ha mer hjälp från Synerity gällande implementation av åtgärderna, finns vi givetvis här för att hjälpa er vidare på resan.

 
 
 

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa just er!

Föregående
Föregående

Roadmap & Strategi

Nästa
Nästa

ITAM Assessment