Välj Freshdesk för förbättrad kundtjänst och ökad kundnöjdhet

Lästid: 10-15 min

 
 

Introduktion

Svenska företag är under ständigt tryck att leverera enastående kundupplevelser, samtidigt som kundernas förväntningar fortsätter att öka. För att uppfylla kundernas krav och stötta handläggare på kundtjänst behövs ett pålitligt och användarvänligt IT-system anpassat för ändamålet.

Freshworks har med sin programvara Freshdesk hjälpt företag över hela världen att förbättra sin kundtjänst och öka kundnöjdheten. Låt oss ta en närmare titt på vad Freshdesk har att erbjuda företag här i Sverige.

 
Freshworks
 
 
Freshworks-logo
 
 

Vad är Freshdesk?

Freshdesk är ett molnbaserat kundtjänstsystem, som hjälper företag att hantera interaktion med kunder på ett effektivt sätt. Freshdesk omfattar ett brett spektrum av verktyg för kundtjänst, såsom e-post, chatt, integration mot sociala medier, telefoni och mycket mer. I Freshdesk är det också möjligt att integrera mot en mängd andra verktyg som exempelvis ett CRM-system, vilket gör det enkelt att samla in och hantera kundinformation.

 

Funktioner och fördelar

Anpassad kundtjänstportal:

Freshdesk erbjuder en anpassad kundportal. Portalen är en enkel och intuitiv plattform för kundernas ärenden. Portalen kan anpassas ytterligare efter företagets eget varumärke. Genom att publicera sin kunskapsdatabas i kundportalen erbjuds kunderna hjälp-till-självhjälp, vilket minskar arbetsbelastningen för handläggarna. Vidare är det möjligt att aktivera en chattfunktion i kundportalen.

Övervakning av sociala medier:

Den inbyggda övervakningsfunktionen för sociala medier gör det enkelt att interagera med kunder via plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Twitter.

E-posthantering:

Freshdesk ger företag möjlighet att hantera all kundinteraktion via e-post från en enda plattform. Företag kan spåra e-postmeddelanden, skapa ärenden och svara på kundförfrågningar.

Chattverktyg:

Freshchat ger företag möjlighet att kommunicera med sina kunder i realtid. Chattverktyget inkluderar även AI-baserad automatisering som hjälp för att besvara vanliga kundfrågor.

Telefoni:

Med Freshdesk Contact Center ges företag tillgång till att ta emot och ringa samtal via Freshdesk. På så sätt spåras alla kundrelaterade aktiviteter på ett centralt ställe, vilket i sin tur ger en bättre kundupplevelse.

Rapportering och statistik:

Via rapporter och dashboards ger Freshdesk företag möjlighet att spåra och analysera hur väl deras kundtjänst presterar. Genom att mäta svarstider, antal ärenden och kundnöjdhet tillhandahålls underlag för förbättringar och för att ge kundtjänst de bästa förutsättningar.

 
Freshworks-status
 
 
 

Finns det en gratis testversion av Freshdesk?

Ja, Freshdesk erbjuder att testa programvaran gratis under begränsad tid. Testversionen inkluderar all grundläggande funktionalitet, så att möjlighet ges att undersöka hur Freshdesk fungerar i praktiken.

 

Hur implementerar man Freshdesk?

Att implementera Freshdesk är en relativt enkel process som kan ta så lite som några få dagar. Syneritys team erbjuder också implementationshjälp för företag som behöver extra hjälp med att få igång systemet. Freshdesk kan integreras med en mängd andra företagsverktyg, inklusive CRM-system och marknadsföringsplattformar, vilket gör det lätt att samla in och hantera kundinformation.

Vilken typ av företag kan dra nytta av Freshdesk?

Freshdesk är idealiskt för företag av alla storlekar som behöver en effektiv och användarvänlig programvara för kundtjänst. Freshdesk passar för företag inom alla branscher, inklusive e-handel, detaljhandel, finans, sjukvård med mera.

 
 

Freshworks är en av de bästa och ledande leverantörerna av programvaror för kundtjänst på marknaden idag. Särskilt för företag i Sverige som vill hantera sina kundinteraktioner på ett effektivt sätt. Freshworks produktutbud innefattar en mängd olika verktyg och funktioner.

Kontakta oss gärna för mer information om Freshworks lösningar.

Föregående
Föregående

Varför monday.com?

Nästa
Nästa

Vad är IT Asset Management (ITAM)?