Zendesk utökar sitt ledarskap inom CX med hjälp av kraftfulla och generativa AI-erbjudanden

Företaget lanserar också funktioner för att ytterligare säkra data och säkerställa integritet i ett AI-landskap som ständigt utvecklas och förändras.

Zendesk tillkännagav tidigare i veckan att man nu tar ytterligare steg för att utöka sitt ledarskap inom kundupplevelse (CX) . Detta med hjälp av generativa AI-framsteg som gör att företag kan realisera omedelbart affärsvärde genom förbättrad kundnöjdhet, minskade kostnader och ökad kundlojalitet.

De nya generativa AI-funktionerna i Zendesk gör det möjligt för bots att sammanfatta information från flera hjälpcenterartiklar för mer naturliga samtal med kunder. Med dessa Zendesk AI-förbättringar kan agenter lösa förfrågningar snabbare och mer konsekvent med liknande tickets. Dessutom kan administratörer granska avsiktsförslag som tillhandahålls av AI som åtgärdar luckor i svaren samt justera boten till att vara mer avslappnad eller professionell utifrån situation och varumärkesprofil.

  • Zendesk AI: Som en del av Zendesk AI-lösningen kan företag nu distribuera generativa AI-drivna bots som snabbt och sömlöst tillhandahåller svar till kunderna. Dessutom har agenter, administratörer och chefer nu tillgång till fler AI-verktyg för att anpassa och förbättra sina CX-lösningar.

  • AI for Voice: Som en del av denna nästa våg av Zendesk AI-innovation har agenter nu möjlighet att ta emot AI-genererade konversationssammanfattningar och transkriptioner som fångar kundernas behov, vilket ökar produktiviteten och minskar kostnaderna.

  • Avancerad datasekretess och skydd: Företag får nu tillgång till avancerade skyddsåtgärder och kontroller för att hantera kunddata och säkerställa att den generativ AI:n är säkert distribuerad.

- Konstant AI-innovation är den nya verkligheten för CX-ledare. Men även om den här lovande tekniken öppnar upp otroliga möjligheter, så ökar den också pressen att implementera snabbt utvecklande kapacitet i rätt tid och leverera meningsfullt affärsvärde, säger Tom Eggemeier, VD, Zendesk.

- Zendesk är den bästa partnern för företag under denna omvälvande tid. Vi erbjuder en kraftfull kombination av djup CX- och AI-upplevelse för att tillhandahålla kapacitet som gör att CX-team kan bli mer effektiva och empatiska. Detta förbättrar kundernas och anställdas nöjdhet och ger kostnadseffektivitet och intäktsökning, fortsätter han.

Här kan ni ta del av en omfattande showcase-video som sammanfattar Zendesks senaste funktioner och innovationer inom generativ AI.

Föregående
Föregående

Synerity inleder partnersamarbete med Sparkly!

Nästa
Nästa

Synerity inleder partnersamarbete med SweetHawk!