Freshworks: De fem viktigaste prioriteringarna för kundserviceledare under 2024

För att vara framgångsrik i en turbulent ekonomi så gäller det att ständigt ha fokus på att öka kundvärdet. Dagens kundserviceledare måste anpassa sina prioriteringar för att nå resultat - det kan handla om alltifrån AI till support i flera kanaler.

För att hjälpa er att komma i gång så har Freshworks sammanställt de 5 viktigaste prioriteringarna och strategierna i en e-book. Det möjliggör för er att börja implementera dessa förändringar redan idag och säkerställa att ni ligger steget före även framåt.

Här behandlas alltifrån hur ni bäst hanterar kundinteraktioner i samtliga kanaler till hur ni utnyttjar AI-genererade insikter för att maximera möjligheterna att förbättra effektiviteten i ert team. Ni kan dessutom ta del av matnyttiga tips från ett flertal ledande bolag som redan implementerat och nått framgång med hjälp utav AI.

Här är några av de insatser ni kan läsa mer om i boken:

  • Investera i konversationsbaserad självbetjäning
    Kunderna kräver snabb och smidig service varje gång – i alla kanaler. Generativa AI-chattbottar är skickliga på att skapa människoliknande svar i stor skala i konversationskanaler som livechatt, Instagram, Messenger och WhatsApp.

  • Gör engagemang i flera kanaler till den nya normen
    Inkonsekvenser i hastighet, kunskap och tillgänglighet i olika supportkanaler gör kunderna frustrerade. Genom att investera i ett effektivt och enhetligt verktyg för agenter kan företag tillhandahålla snabb och sammanhangsbaserad support.

  • Dra nytta av AI-copilot för att öka agenternas produktivitet
    Det är en utmaning för kundserviceledare över hela världen att hålla sina team nöjda och produktiva. Med en AI-copilot kan företag hjälpa agenter att erbjuda snabbare lösningar samtidigt som de får mer tid att fokusera på mer komplexa kundfrågor.

  • Enkel åtkomst till viktiga kundserviceanalyser
    Generativ AI gör det enkelt för chefer att identifiera potentiella problem och optimera effektiviteten med uppdaterade analyser av kundnöjdhet, ärendevolym och lösningstider.

  • Bryt ner silor mellan sälj- och kundserviceteam
    Varumärken som prioriterar exceptionella kundupplevelser kan förlänga kundens livstidsvärde (CLV) genom att påverka upprepade köp och merförsäljningsmöjligheter. Genom att eliminera datasilor och tillhandahålla en enhetlig kundöversikt kan era team bidra till företagets tillväxt på ett bättre sätt.

 
Föregående
Föregående

Freshworks publicerar global studie om användandet av och förtroendet för AI

Nästa
Nästa

Synerity och Workato inleder ett nytt partnerskap!